Johtoryhmä

Juha VareliusJuha Varelius, s. 1963, KTM

Digian toimitusjohtaja ja johtoryhmän jäsen vuoden 2008 alusta. Vastaa yrityksen operatiivisesta liiketoiminnasta ja raportoi Digian hallitukselle. Aiemmin Varelius on toiminut Yhdysvalloissa bostonilaisen teknologiayrityksen Everypoint Inc:n toimitusjohtajana (2006–2007), johtotehtävissä Yahoolla ja Everypointilla Lontoossa ja Yhdysvalloissa (2002–2006) sekä erilaisissa johtotehtävissä Soneralla (1993–2002), jossa hän toimi viimeiset vuodet Soneran johtoryhmän jäsenenä ja Zedin toimitusjohtajana.

Asko HakonenAsko Hakonen, s. 1961, merkonomi

Johtaja, ohjelmisto- ja palvelutuotteet, johtoryhmän jäsen vuodesta 2008. Vastaa ohjelmisto- ja palvelutuotteista sekä niiden kehittämisestä. Toiminut aiemmin Digian Teollisuus ja Kauppa -liiketoiminnan johtotehtävissä (2007–2008). Lisäksi hän on toiminut projekti- ja liiketoimintayksikön johtajana Sentera Oyj:ssä (1998–2006) vastuualueenaan internet-, mobiili- ja toiminnanohjausjärjestelmät. Hakonen toimi projektipäällikkönä Solagem Oy:ssä (1990–1997). Hän on työskennellyt IT-alalla vuodesta 1985.

Tommi LaitinenTommi Laitinen, s. 1968, yo-merkonomi, tekn. yo

Johtaja, kompetenssit ja projektit, johtoryhmän jäsen vuodesta 2005. Vastaa kompetenssien kehittämisestä ja johtamisesta sekä projektien resursoinnista. Laitinen on toiminut aiemmin Digian telekommunikaatioliiketoiminnan johtajana (2007–2008) ja Digian strategiasta ja kehittämisestä vastaavana johtajana (2005–2007). Lisäksi hän on toiminut aiemmin Digia Oy:n ohjelmistotuotannosta vastaavana johtajana nimikkeellä Vice President, Engineering (2001–2004), laadusta ja prosesseista vastaavana johtajana (2001–2002) sekä liiketoimintayksikön johtajana (1999–2000). Sitä ennen Laitinen työskenteli (1991–1999) erilaisissa projekti- ja tuotehallinnan sekä ohjelmistokehitystehtävissä Econocap Engineering Oy:ssä, Teemuaho Oy:ssä,

Verkonmerkki Oy:ssä ja HALT Ohjelmointi Oy:ssä.

Antti LastunenAntti Lastunen, s. 1964, yo-merkonomi

Johtaja, myynti ja markkinointi, johtoryhmän jäsen vuodesta 2008. Vastaa Digian myynti- ja markkinointitoiminnoista. Johtanut aiemmin SAP Nordicin Business Operationsia (2005–2008) sekä SAP Finlandin Large Enterprise -myyntiä (2003–2004) ja teollisuusmyyntiä (2000–2002). Sitä ennen Lastunen hoiti kansainvälisiä asiakkuuksia SAPilla, Computer Associates Finlandilla (1995–1997) ja myyntitehtäviä Inter Marketing Oy:llä (1988–1994).

Kjell LindqvistKjell Lindqvist, s. 1957, KTM

Talousjohtaja, johtoryhmän jäsen vuodesta 2005. Vastaa yhtiön taloudesta ja rahoituksesta sekä hallinnosta. Toiminut aikaisemmin Digia Oy:n talousjohtajana (2000–2005). Ennen siirtymistään Digia Oy:n palvelukseen Lindqvist oli KPMG:llä (1982–2000) KHT-tilintarkastajana ja yhtiön osakkaana. KPMG:llä Lindqvist toimi useamman kansainvälisen ICT-alan tytäryhtiön sekä suomalaisen pörssiyhtiön vastuullisena tilintarkastajana.

Mika PälsiMika Pälsi, s. 1970, varatuomari, LL.M.

Lakiasiainjohtaja, johtoryhmän jäsen vuodesta 2009. Vastaa yhtiön lakiasioista ja pörssiviestinnästä. Koulutukseltaan varatuomari, lisäksi Helsingin ja Leicesterin (U.K) yliopistoissa suoritettu Master of Laws -jatkotutkinto. Pälsillä on yli kymmenen vuoden kokemus kansainvälisestä liikejuridiikasta sekä asianajajana että yrityslakimiehenä. Pälsi siirtyi Digiaan 2009 Tieto Oyj:stä, jossa hän toimi yhden liiketoimintayksikön vastuujuristina. Ennen siirtymistään yrityslakimieheksi Pälsi toimi asianajajana Asianajotoimisto Castrén & Snellmanilla sekä lakimiehenä Allen & Gledhill -asianajotoimistossa Singaporessa.